Сторінка методиста хімії



Методичний кейс

Рекомендації щодо викладання хімії у 2020/2021 н.р.

Організація дистанційного навчання в школі. Методичні рекомендації МОНУ

Збірник нормативних документів щодо роботи закладів освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).(підготовлений МОН України)

Лист МОНУ від 11.08.2020 № 1/9-430 “Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році”

Витяг з листа МОНУ від 11082020 № 1/9-430. ХІМІЯ рекомендації 2020

Дистанційне та змішане навчання у школі. Путівник. Упоряд. Воротникова І.П. К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. 2020.

Дистанційне навчання: виклики, результати та перспективи. Порадник. З досвіду роботи освітян міста Києва : навч.-метод. посіб. / Упоряд.: Воротникова І.П,. Чайковська Н.В. — К. : Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2020.

Воротникова І.П., Якубов С.В. Упровадження дистанційних технологій у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів. Навчально-методичний посібник.– К.: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка.–2016.

Аналітична записка “Організація освітнього процесу в школах України в умовах карантину” посилання та відео-трансляція

Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти), ПРОЕКТ






Інтернет-ресурси для підготовки до ЗНО з хімії ТУТ






















Управління освіти Ужгородської міської ради
Міський методичний кабінет

Погоджено на засіданні 
науково-методичної ради начальник управління освіти
Протокол №--__ Ужгородської міської ради
від__31.08.2017
Затверджую:            О.Бабунич
План
роботи міського методичного об’єднання
вчителів хімії м.Ужгорода
на 2017-2018 навчальний рік
Керівник:Наталія Володимирівна Федак-Поштак
Секретар:Наталія Олександрівна Смоляр
Ужгород - 2017
Основні завдання методичного об’єднання вчителів хімії:
1. Спрямування навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок
учня, застосування на практиці здобутих знань з хімії, успішну адаптацію
людини в суспільстві, професійну самореалізацію, формування здібностей до
колективної діяльності та самоосвіти.
2. Раціональне застосування різних методів й організаційних форм навчання:
проблемне навчання, групова робота, дидактичні ігри, інтерактивні методи,
інформаційні технології, комп’ютеризація процесу навчання тощо.
3. Організація системної роботи зі здібними та обдарованими учнями.
4. Проведення діагностики педагогічних потреб вчителів із загальних питань
методики, використання виховуючого і розвиваючого потенціалу уроку.
5. Продовження вивчення вчителями хімії під час засідань МО та в час між
засіданнями теорії предмета та оволодіння його науковою методологією.
6.Вчителям хімії в своїй роботі постійно використовувати технології, які
дозволяють учням одержати якісні і глибокі знання.
Пріоритетні напрямки діяльності:
 Спрямувати діяльність методичного об’єднання вчителів хімії на
виконання пріоритетних напрямків діяльності :
 підвищення рівня професійної компетентності педагогічних
працівників на основі модернізації організаційних форм та змісту
методичної роботи;
 опрацювання чинної законодавчої бази освіти;
 забезпечення дотримання критеріїв оцінювання навчальних досягнень
учнів у системі загальної середньої освіти;
 впровадження інноваційних педагогічних технологій;
 вивчення і узагальнення результатів ЗНО з хімії;
 вивчення і узагальнення педагогічного досвіду
 організація роботи з обдарованими дітьми;
 сприяти формуванню 10 ключових компетентностей, що увійшли до
оновлених навчальних програм для основної школи: спілкування
державною (і рідною у разі відмінності) мовами; спілкування
іноземними мовами; математична компетентність; основні
компетентності у природничих науках і технологіях; інформаційно-
цифрова компетентність; уміння вчитися впродовж життя;
ініціативність і підприємливість; соціальна та громадянська
компетентності; обізнаність та самовираження у сфері культури;
екологічна грамотність і здорове життя.
Методичний день: четвер
 Проблемне питання:” Пошук оптимальних методів і
прийомів викладання хімії з метою формування ключових
компетентностей учнів”
Експертна група:
1.Цанько Мирослава Юріївна ліцей”Лідер”
2.Курінна Тетяна Йосипівна ЗОШ №12
3.Федак-Поштак Наталія Володимирівна гімназія
4.Ажнюк Галина Василівна ЗОШ № 7
5.Паутова Ольга Володимирівна ЗОШ № 3
6.Грига Оксана Олексіївна ЗОШ №15
Творча група:
1.Ганус Євгенія Олександрівна лінгвістична гімназія
2.Звонар Мирослава Василівна ЗОШ №9
3.Лазар Оксана Іванівна УСЗОШ№2
4.Дорогович Єва Йосипівна ЗОШ №4
5.Петюшка Ольга Михайлівна лінгвістична гімназія
Графік проведення методичних об’єднань
І Засідання 23 серпня 2017 ЗОШ №2
І ІЗасідання 26 жовтня 2017 ЗОШ №15
ІІІ Засідання 22лютого 2018 ЗОШ № 7
Список вчителів, що атестуються:
Цеголняй І.І
Арпа Е.А
Гопко М.П.
Сегляник І.Ю.
Менлел В.В.
Тематика методичних об’єднань:
І засідання
Аналіз роботи МО вчителів хімії в 2016-2017н.р.Планування роботи на наступний навчальний рік. Сучасні вимоги до тематичного та поурочного планування.
1.Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів хімії м.Ужгорода за 2016-2017н.р., набутки та недоліки.
2. Аналіз результатів зовнішнього незалежного оцінювання учнів з хімії.
3. Ознайомлення з інструктивно-методичними рекомендаціями Міністерства освіти і науки України, щодо викладання предметів природничого циклу у 2017-2018 н.р.
4.Затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів хімії  на 2017-2018 н.р.
II засідання
Інтерактивні методи навчання в системі формування пізнавальної компетентності учнів на уроках хімі
1.Інтерактивні методи навчання в системі формування пізнавальної компетентності учнів на уроках хімії.(майстер-клас) О.О.Грига
2.Розвиток творчих здібностей учнів шляхом індивідуалізації навчання з використанням інноваційних технологій на уроках хімії(майстер-клас) Т.В.Крочак
3.Про організацію та проведення І,ІІ ,ІІІ етапів Всеукраїнської олімпіади. Н.В.Федак
ІІІ засідання
Розвиток інформаційних компетентностей учнів засобами сучасних
комунікацій
1. Сучасні комунікації та інформаційні технології у навчально-виховному процесі.
2. Уроки хімії з комп’ютерною підтримкою у 7 класі.
Г.В.Ажнюк
3. Творчі здобутки педагогів методичного об’єднання вчителів хімії. Вчителі,що атестуються

Методичні рекомендації щодо викладання хімії у 2017/2018 навчальному році

Методичні рекомендації щодо викладання хімії у 2017/2018 навчальному році
У 2017-2018 навчальному році в основній школі завершується перехід на навчальні програми, розроблені відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23. 11. 2011 р. № 1392 і затверджені наказом Міністерства освіти і науки України № 664 від 06.06.2012 року зі  змінами, затвердженими наказом Міністерства  освіти і науки України від 29.05.2015 № 585.
Відповідно до Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» у поточному році навчальні програми для 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів були оновлені.
Таким чином, навчання хімії у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році здійснюватиметься за такими навчальними програмами:
7 – 9 класи – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. Програму розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства (http://mon.gov.ua/)
8 – 9 класи з поглибленим вивченням хімії – Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням хімії, затверджена наказом МОН України від 17.07.2015 № 983. Програму розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства  (http://mon.gov.ua/);
10-11 класи:
  • Програма з хімії для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Рівень стандарту (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 14.07.2016 № 826). Програму розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства  (http://mon.gov.ua/ );
  • Програма з хімії для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Академічний рівень (затверджена наказом МОН України від 28.10.2010 № 1021);
  • Програма з хімії для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Профільний рівень (затверджена наказом МОН України від 28.10.2010 № 1021);
  • Програма з хімії для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Поглиблене вивчення (затверджена наказом МОН України від 28.10.2010 № 1021).
Програми з хімії  для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів академічного, профільного рівнів та для поглибленого вивчення надруковано у збірнику  «Хімія. Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень та поглиблене вивчення. 10-11 класи» – Тернопіль: Мандрівець, 2011, а також розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства (http://mon.gov.ua/).
Програми позбавлені  поурочного поділу. Вчитель може самостійно розподіляти навчальні години і визначати послідовність розкриття навчального матеріалу в межах окремої теми, але так, щоб не порушувалась логіка.
Відповідно до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 03.04.2012 р. № 409 (в редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 29.05.2014 р. № 664), у всіх загальноосвітніх навчальних закладах (додатки 1 – 13) хімія вивчається:
у 7 класі – 1,5 години на тиждень,
у 8 класі – 2 години на тиждень,
у 9 класі – 2 години на тиждень.
У вечірніх (змінних) загальноосвітніх школах з очною формою навчання (додатки 14-15) хімія вивчається у 7 класах – 1годину на тиждень, а у 8 і 9 класах – 1,5 години на тиждень. У вечірніх  (змінних) загальноосвітніх школах  із заочною формою навчання(додатки 16-17) у 7 – 9 класах хімія вивчається  1годину на тиждень.
Відповідно до Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів IIІ ступеня, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 27.08.2010 р. № 834 (із змінами, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 29.05.2014 № 657),   хімія вивчається:
на рівні стандарту – в 10 і 11 класах 1 годину на тиждень;
на академічному рівні – в 10 класі 1 годину на тиждень,  в 11 класі 2 години на тиждень;
на профільному рівні – в 10 класі 4 години на тиждень,  в 11 класі  6 годин на тиждень.
Варіативна складова Типових планів може використовуватись на підсилення предметів інваріантної складової. У такому разі розподіл годин на вивчення тієї чи іншої теми навчальної програми здійснюється вчителем самостійно і фіксується у календарно-тематичному плані, який погоджується керівником навчального закладу чи його заступником. Вчитель записує проведені уроки на сторінках класного журналу, відведених для предмета, на підсилення якого використано зазначені години.
За рахунок збільшення годин, окремі предмети в старшій школі можуть вивчатися за програмами академічного рівня, а не рівня стандарту, як це передбачено Типовими планами.
З огляду на зазначене рекомендуємо за рахунок варіативної складової виділити не 1, а 2 години на вивчення хімії на академічному рівні в 10 класі. У такому разі вчитель використовує програму академічного рівня, самостійно збільшуючи кількість годин на вивчення окремих тем програми.
Одним із шляхів диференціації та індивідуалізації навчання є впровадження в шкільну практику системи курсів за вибором та факультативів, які реалізуються за рахунок варіативного компонента змісту освіти і доповнюють та поглиблюють зміст навчального предмета.
Зміст програм курсів за вибором і факультативів як і кількість годин та клас, в якому пропонується їх вивчення, є орієнтовним. Учителі можуть творчо підходити до реалізації змісту цих програм, ураховуючи кількість годин виділених на вивчення курсу за вибором (факультативу), інтереси та здібності учнів, потреби регіону, можливості навчально­матеріальної бази навчального закладу. Окремі розділи запропонованих у збірниках програм можуть вивчатися як самостійні курси за вибором. Слід зазначити, що навчальні програми курсів за вибором можна використовувати також для проведення факультативних занять і навпаки, програми факультативів можна використовувати для викладання курсів за вибором.
В організації навчально-виховного процесу загальноосвітнім навчальним закладам дозволено використовувати лише навчальну літературу, що має гриф Міністерства освіти і науки України або схвалена відповідною комісією Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України. Перелік цієї навчальної літератури щорічно оновлюється і розміщується на офіційному веб-сайті Міністерства (www.mon.gov.ua) та веб-сайті Інституту модернізації змісту освіти (www.imzo.gov.ua).
Починаючи з 2017/2018 навчального року, вивчення хімії в
7-9 класах загальноосвітніх навчальних закладів здійснюватиметься за оновленою на компетентнісних засадах  навчальною програмою.
У пошуках напрямів реформування освіти світова практика обрала компетентнісний підхід, завдяки якому випускник навчального закладу формується як компетентна особистість,  готова до самореалізації в соціумі й особистому житті. Можна й ширше характеризувати такого випускника: володіє інформацією, здатний до аналізу ситуації  і прийняття рішення, налаштований на діяльність, спрямовану на успішне розв’язування проблем на основі здобутих знань, і досвіду, готовий до самонавчання, комунікабельний.  Отже, йдеться про загальну життєву компетентність людини.
У проекті «Нова українська школа: основи стандарту освіти» компетентнісний підхід визначено як «місток, який поєднує школу з реальним світом і тими потребами, які ставить перед лю­диною життя», а  компетентність трактується як «поєднання знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, особистих якостей, що визначає здатність особи успішно провадити ді­яльність у нових непередбачуваних умовах».
Упровадження компетентнісного підходу спрямовано на те, щоб врешті перейти від предмето- до дитиноцентризму, від вивчення предмета хімія до навчання учнів, від заучування фактів до розуміння принципів і усвідомлення цінностей, від навчання «для оцінки» до досягнення освіченості й освоєння культури «для себе».



Немає коментарів:

Дописати коментар